Ķīnas sociālo mediju uzņēmums TikTok plāno atvērt vēl divus datu centrus Eiropā, piektdien paziņoja augsta līmeņa TikTok vadītājs. Tādējādi cenšoties mazināt bažas par lietotāju datu drošību un mazināt regulatīvo spiedienu uz uzņēmumu.
TikTok ir centies apliecināt valdībām un regulatoriem, ka lietotāju personas datiem nevar piekļūt, un ar tās saturu nevar manipulēt Ķīnas Komunistiskā partija vai jebkurš cits Pekinas ietekmē esošs uzņēmums.
Īso video koplietošanas lietotne, kas pieder Ķīnas kompānijai ByteDance, plāno paplašināt savu datu krātuvi Eiropā, bloga ierakstā paziņoja TikTok Eiropas operāciju ģenerāldirektors Ričs Votervorts (Rich Waterworth).
“Kopā ar trešās puses pakalpojumu sniedzēju, mēs esam nonākuši pēdējā posmā, lai pabeigtu plānu par otru datu centru Īrijā, papildus pagājušajā gadā izziņotajam pirmajam datu centram,” viņš sacīja.
“Mēs arī veicam pārrunas par trešā datu centra izveidi Eiropā, lai papildinātu mūsu plānoto darbību Īrijā. Eiropas TikTok lietotāju datu migrācija sāksies šogad un turpināsies līdz 2024. gadam,” teica Votervorts.
Uzņēmums arī ziņoja, ka laikā no 2022. gada augusta līdz 2023. gada janvārim ES bija vidēji 125 miljoni aktīvo lietotāju mēnesī, tādējādi uz to attieksies stingrāki ES tiešsaistes satura noteikumi, kas pazīstami kā Digitālo pakalpojumu tiesību akts jeb DPA (DSA – Digital Services Act).
Saskaņā ar DPA, uzņēmumi, kuru lietotāju skaits pārsniedz 45 miljonus, tiek uzskatīti par ļoti lielām tiešsaistes platformām. Tiem ir jāveic riska pārvaldība, ārēja un neatkarīga revīzija, jāsniedz dati iestādēm un pētniekiem, kā arī jāpieņem rīcības ētikas kodekss.
Eiropas Komisija bija devusi tiešsaistes platformām un meklētājprogrammām laiku līdz 17. februārim, lai tās publicētu informāciju par saviem aktīvajiem lietotājiem mēnesī. Ļoti lielām tiešsaistes platformām ir četri mēneši laika, lai izpildītu noteikumus, pretējā gadījumā tām draud naudas sods.
Twitter paziņoja, ka, pamatojoties uz datiem par pēdējām 45 dienām, tam ES ir 100,9 miljoni lietotāju mēnesī.
Uzņēmums Alphabet (Google.com) sniedza vienu skaitļu kopumu, kas balstīts uz lietotāju kontiem, un otru kopumu, kas balstīts uz izrakstītajiem saņēmējiem, norādot, ka lietotāji var piekļūt uzņēmuma pakalpojumiem neatkarīgi no tā, vai viņi ir pierakstījušies kontā vai izrakstījušies.
Uzņēmums norādīja, ka vidējais reģistrēto lietotāju skaits mēnesī bija 278,6 miljoni Google Maps, 274,6 miljoni Google Play, 332 miljoni Google Search, 74,9 miljoni Shopping un 401,7 miljoni YouTube.
Šonedēļ Meta platforma paziņoja, ka 2022. gada pēdējos sešos mēnešos tai bija 255 miljoni vidēji ikmēneša aktīvu lietotāju Facebook vietnē ES un aptuveni 250 miljoni vidēji ikmēneša aktīvu lietotāju Instagram vietnē.