Mākslīgais intelekts, mākoņskaitļošana, automatizācija un datu analītika ir tikai daži no tehnoloģiskajiem risinājumiem, kas kļūst par daļu no ikdienas arvien vairāk uzņēmumos un nozarēs Latvijā un pasaulē. Arī drošības nozare nav izņēmums –manuālās darba laika plānošanas metodes un papīra formātā sagatavoti ziņojumi strauji noveco, dodot vietu digitālām pakalpojumu pārvaldības platformām, kas palīdz efektivizēt fiziskos procesus un uzlabot drošības pārraudzību.
Kas ir digitālā drošības pakalpojumu pārvaldība?
Ar digitālo pakalpojumu pārvaldību drošības nozarē, īpaši apsardzes jomā, saprot tehnoloģiju izmantošanu uzņēmuma fizisko un tehnisko procesu plānošanas, uzraudzības un veiktspējas optimizēšanai. Lai to īstenotu, visbiežāk tiek izmantoti dažādi programmatūras risinājumi, mobilās lietojumprogrammas, sensori un automatizācijas platformas.
Pāreju uz digitālo pārvaldību nosaka nepieciešamība risināt problēmas, ar kurām saskaras ne mazums drošības uzņēmumu, galvenokārt darbaspēka trūkumu un augstu darbinieku mainības līmeni. Kā liecina statistikas dati, teju 40% uzņēmumu izaicinājums ir tieši fiziskās drošības darbaspēka trūkums, kā rezultātā nākas pārorientēties uz digitāliem un automatizētiem risinājumiem.
Kādus ieguvumus tā sniedz?
Digitālās drošības pārvaldības ieviešana uzņēmuma ikdienas darbībā sniedz vairākus būtiskus ieguvumus un priekšrocības, piemēram:
- Iespēju automatizēt rutīnas uzdevumus, tostarp plānošanu, maiņu vadību un algu sarakstu apstrādi, tādējādi ievērojami samazinot administratīvo slogu un cilvēcisko kļūdu iespējamību. Digitālās platformas var arī automātiski piešķirt darba maiņas, pamatojoties uz darbinieku pieejamību un kvalifikāciju
- Reāllaika informāciju par drošības personāla atrašanās vietu un darbību, ļaujot vadītājiem nekavējoties reaģēt uz incidentiem un nodrošināt, ka personāls vienmēr ir tur, kur tas visvairāk nepieciešams
- Padziļinātu ieskatu datos, tostarp ziņojumos par incidentiem, apmeklējumu ierakstos un veiktspējas rādītājos. Šī informācija palīdz pieņemt pārdomātākus lēmumus, efektīvāk prognozēt personāla vajadzības un optimizēt resursu sadalījumu
- Atbilstību nozares prasībām attiecībā uz licencēšanu, apmācībām un sertifikāciju, uzturot aktuālus darbinieku akreditācijas dokumentus, kā arī ļaujot sekot līdzi apmācību gaitai
Kā izvēlēties uzņēmumam atbilstošāko pārvaldības platformu?
Lai pieņemtu lēmumu par atbilstošāko digitālās drošības pārvaldības platformu, jāņem vērā vairāki būtiski faktori, tostarp komandas lielums un procesu specifika. Tāpat rūpīgi jāizvērtē uzņēmuma darbībai nepieciešamās funkcijas, kā arī platformas integrēšanas iespējas ar esošajām uzņēmuma sistēmām. Izvēles pieņemšanā var palīdzēt konsultācija ar pieredzējušiem drošības nozares speciālistiem un pārvaldības platformu izstrādātājiem. Tā, piemēram, sazinoties ar drošības pakalpojumu uzņēmumu ZEVS, kas izstrādājis savu digitalizācijas pārvaldības platformu LARS, uzņēmumi var saņemt personalizētas konsultācijas un iespēju izmēģināt platformas funkcijas bez maksas pirms ikmēneša abonēšanas.
Kādas funkcijas ir drošības pārvaldības sistēmai?
Pirmkārt drošības pārvaldības sistēmai ir informācijas ziņošanas sistēma, kura izpaužas atskaižu formātā. Tāpat šādai sistēmai ir arī visas tradicionālās apsardzes funkcijas iespējas – apgaitas kontrole, incidentu ziņošana, caurlaides procedūras, apmeklētāju, transportlīdzekļa un atslēgu fiksācija.
LARS sistēma ir ideāli piemērota fiziskās drošības pārvaldībai, jo nodrošina ne tikai fiziskās drošības uzskaiti un kontroli, bet arī dažādu citu fizisko procesu digitalizāciju – nekustamā īpašuma apsaimniekošanai, drošības sistēmu apkalpošanai, telpu uzkopšanai, transporta izmantošanai un tam līdzīgi.