Pēdējos mēnešos banku pakalpojumu tehniskie traucējumi ir kļuvuši biežāki, un to dēļ pakalpojumi tiek pārtraukti uz vairākām stundām. Šie pārtraukumi, visticamāk, ir kiberuzbrukumu rezultāts, ziņo Igaunijas mediji.
Kiberuzbrukumi banku nozarei ir kļuvuši par ikdienas parādību, taču uzņēmumiem parasti izdodas tos veiksmīgi atvairīt.
Taču šonedēļ tika traucēta Swedbank Estonia tīmekļa vietnes, mobilās lietotnes un karšu maksājumu sistēmas darbība. Pēdējo mēnešu laikā šādu incidentu skaits, kad banku pakalpojumi nedarbojas vairākas stundas, ir palielinājies.
“Notikušie incidenti izraisīja pakalpojumu pārtraukumus, proti, cilvēki nevarēja norēķināties ar savām bankas kartēm vai veikt pārskaitījumus, izmantojot lietotnes. Tomēr, līdz šim, nav bijuši gadījumi, kad cilvēki būtu zaudējuši naudu,” sacīja Igaunijas Bankas maksājumu sistēmu vadītājs Rainers Olts.
Swedbank Estonia atteicies komentēt šo jautājumu.
Informācijas sistēmu iestādes (RIA) ģenerāldirektora vietnieks Gert Auväärt norādīja, ka kritiski svarīgu pakalpojumu sniedzējiem, tostarp bankām, vajadzētu vairāk ieguldīt aizsardzībā pret kiberuzbrukumiem un izvairīties no budžeta samazināšanas šajā jomā.
Diemžēl nekas neliecina par kibernoziegumu skaita samazināšanos, un tas nozīmē, ka nepieciešamība saglabāt gatavību turpināsies.
“Mūsdienu digitālajā sabiedrībā ir prātīgi, ja cilvēki savā makā glabā vismaz vienu banknoti. Šādā veidā var izvairīties no sarežģītām un neērtām situācijām,” iesaka Olts.
Kibernoziedzība kopumā jau kādu laiku ir pieaugusi. Šogad tika uzstādīts jauns rekords ar notikušajiem ietekmīgiem incidentiem.
“Pagājušajā gadā mēs piedzīvojām 3300 negadījumus, kas izraisīja negatīvu ietekmi. Līdz šā gada septembrim mēs jau bijām sasnieguši šo skaitli. Šobrīd jau esam to ievērojami pārsnieguši – notikuši vairāk, nekā 4000 ietekmīgu kiberincidentu,” sacīja Auväärt.