Jau pirms laika rakstījām par to, kā drošībnieka lielākā problēma pārliecinot organizācijas vadību ir izmaksu pozīcijas. Neordinārā domāšana un iespēju meklēšana, lai korporatīvo drošību izvestu ārpus tās tradicionālajām robežām, var palīdzēt pārveidot drošības programmas no izmaksu centra par izmaksu neitrālu un tālāk – jā, pat par peļņas centru. Tomēr, lai tas notiktu, drošības direktoram (CSO) ir nepieciešami daži instrumenti, lai veiksmīgi veiktu šo soli.
Krāpniecisku klientu prasību atklāšana
Jau iepriekš rakstījām par kādu telekomunikāciju uzņēmuma drošībnieku, kurš sāka skatīties biznesa procesos, lai atrastu, kur pazūd nauda. Padziļinot pētījumus, CSO pievērsās vēl vienai iespējai – klientu mājokļiem nodarītajiem bojājumiem tehniķu vizīšu laikā, kas uzņēmumam katru gadu radīja zaudējumus 1 miljona EUR apmērā.
Tika atklāts, ka dažos gadījumos klientu pieprasījumi bija krāpnieciski, bet citos gadījumos klienti bija uzpūtuši pieprasījumus. Klientu apkalpošanas nodaļa centās sazināties ar pēc iespējas vairāk klientiem un nebija ieinteresēta pārvaldīt vai pārbaudīt klientu pieteikumus par bojājumiem.
Izmantojot apmācītos drošības dienesta izmeklētājus, kuri varēja arī efektīvi komunicēt ar klientiem, drošības departaments sāka pārvaldīt šīs pretenzijas. Drošības nodaļa pirmajā gadā spēja samazināt atlīdzību izmaksas par 490 000 EUR. Atlīdzību izmaksas par šiem pieprasījumiem saglabājas tuvu 300 000 EUR gadā, taču ietaupot uzņēmumam 700 000 EUR gadā.
Pakalpojumu sniedzēju bojājumu izmaksu atgūšana
Apsaimniekošanas jomā drošības komanda apguva zināšanas, veicot darba ēnošanu un pārskatot uzņēmuma apsaimniekošanas un remonta izdevumus. Tika atklāts, ka, līdzīgi kā citās nodaļās, arī apsaimniekošanas komanda nebija ieinteresēta meklēt iespējas atgūt līdzekļus no līgumdarbiniekiem, kas veica apkopi un remontdarbus, kuri bija nodarījuši uzņēmumam bojājumus vai pat veikuši zādzības. Turklāt negadījumi vai tīši vandālisma vai zādzības akti nekad netika izmantoti, lai atgūtu zaudējumus, un par tiem reti tika ziņots.
Vienkārša vienošanās starp tehnisko direktoru un CSO noveda pie tā, ka drošības komanda uzņēmās šo pienākumu. Pirmajā gadā, kad CSO uzņēmās šo funkciju, pakalpojumu sniedzēja elektrotehniķis sabojāja transformatoru, radot zaudējumus 75 000 EUR apmērā. Citā gadījumā transportlīdzeklis iebrauca uzņēmuma ēkā, nodarot zaudējumus 45 000 EUR apmērā. Abos gadījumos visi līdzekļi tika iekasēti, iesniedzot atlīdzības pieteikumus zaudējumu nodarītāju apdrošināšanas uzņēmumiem. Tagad katru gadu drošības komanda piedzen vairāk nekā 100 000 EUR par zaudējumiem un ar tiem saistītiem incidentiem, par kuriem iepriekš neviens neuztraucās.
Visos iepriekš minētajos gadījumos CSO izmantoja savas zināšanas par uzņēmējdarbību, lai izmantotu drošības nodaļas talantus. Domājot ārpus rāmjiem, drošības jomas vadītāji var pārveidot savas komandas no vakardienas izmaksu centriem par rītdienas peļņas centriem.